zwarte-zee.reismee.nl

Venetie - Amsterdam

Maandagavond 23 september varen we weg van Koper richting Venetië. Dat gaat met wat vertraging omdat er iemand van boord gaat die vanuit een rolstoel in een ambulance wordt gezet. Zijn vrouw gaat er met hun bagage in een taxi achteraan. We zien in de verte Triëst liggen. Na het diner nemen we afscheid van Lisa en Allan en we gaan slapen. Rond vier uur ’s ochtends zie ik nog een klein stukje Venetië voor we aanleggen. Daarna nog een paar uurtjes geslapen. We wachten in een van de lounges tot onze transfer naar vliegveld Marco Polo van Venetië. Zeldzame troep en chaos daar. We herinneren ons het oude vliegveld in 2002. Daarna is dit geopend, maar het is veel te klein voor alle cruisepassagiers die van hieruit vertrekken of hier aankomen. Slecht onderhouden ook – vuile toiletten , te weinig en kapotte stoelen bij de gates, kortom geen feestje!

Cry

Onze blauwe KLM-vogel (met de toepasselijke naam Blauwe Kiekendief) komt binnen met een halfuur vertraging. De vlucht terug verloopt gladjes en we staan rond halfvijf ;s middags op Schiphol. In het lopen naar de uitgang kunnen we de koffers oppikken en al om vijf uur rijden we met de bus naar Van der Valk! Ook de rit naar huis gaat snel, want om zeven uur vinden we op tafel de post, de kaartjes van Johannes en Wiep, de “meiden van Arke” en van onze hulp Ina.

Hartelijk dank allemaal voor de reacties. Erg leuk. Zodra ik mijn fotoboek klaar heb (over een paar weken hoop ik) zal ik de link er naar op dit blog zetten, zodat jullie het kunnen bekijken. En wie dat niet duidelijk genoeg vindt, kom gerust langs om het in het echt te bekijken.

Monday night 23rd September we look back sailing away from Koper to Venice. We can see Trieste. We say goodbye to Lisa and Allan after dinner. Early on the 24th we arrive in a foggy Venice. Later Holland America ship Nieuw Amsterdam arrives too. We are transferred to Venice Airport. It is crowded and badly organized. Our flight has about 30 minutes delay, due to late arrival, but we arrive home safely at 7 p.m.

Thanks for all your reactions. When our photo book is ready, I will put the link to watch it on this blog too.